• Αρχική
  • ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΣ
  • Ιστορικό Λυκείου

Ιστορικό Λυκείου

ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΝΕΟΚΛΕΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΓΚΩΜΗΣ

Το Οικονομικό Λύκειο Λευκωσίας ιδρύθηκε το 1950 υπό την επωνυμία Ανώτερο Εμπορικό Λύκειο, με σκοπό να δημιουργεί ανθρώπους με υγιείς χαρακτήρες, ανώτερο πνεύμα και υψηλή εμπορική συνείδηση.  Όνειρο και φιλοδοξία μου ήταν να στήσω το Λύκειο ψηλά στην εκτίμηση των μαθητών του και ολόκληρης της κοινωνίας.  Τα όπλα που διαθέταμε, η σύζυγός μου κι εγώ, ήταν το ριψοκίνδυνο της νεαρής ηλικίας, το ακούραστο των ενεργειών, η πίστη στον σκοπό, και η αποφασιστικότητα να υλοποιήσουμε το κρυφό μας όνειρο!  Το καθηγητικό προσωπικό είχε συμπληρωθεί με τρόπο απόλυτα ικανοποιητικό, οι μαθητές δούλευαν ομαλά, πειθαρχημένα και αποδοτικά, ενώ τα οικονομικά ελλείμματα συμπληρώνονταν με αρωγή από τους δικούς της συζύγου μου και δανεισμό από τράπεζες. 

Η έμφαση δινόταν πάντα στο γενικότερο ανθρωπιστικό έργο του σχολείου, και κατά δεύτερο λόγο στο εξειδικευμένο του πρόγραμμα.  Και είναι γι' αυτό που οι απόφοιτοι και των τριών δεκαετιών δεν είχαν ιδιαίτερη δυσκολία να προσαρμοστούν με άνεση και επιτυχία σε οποιασδήποτε φύσης γραμματειακή ή άλλη υπαλληλική εργασία, ή να ακολουθήσουν - όπως έχει αποδειχτεί - οποιοδήποτε πανεπιστημιακό κλάδο σπουδών, ακόμα και να κατακτήσουν πανεπιστημιακές έδρες στην Κύπρο και το εξωτερικό.  Το 1960 τα δυο μου σχολεία, το Εμπορικό Λύκειο και το Κλασικό Γυμνάσιο, άρχισαν να μεταφέρονται στο νεόκτιστο οίκημα (της περιοχής Κύκκου). Όμως, με την υπαγωγή των ιδιωτικών σχολείων στην τότε Ελληνική Κοινοτική Συνέλευση, το μεν Γυμνάσιο Νεοκλέους συγχωνεύτηκε με τα άλλα γυμνάσια της Λευκωσίας, το δε Λύκειο παρέμεινε στο νέο κτήριο, υπό τη δική μου διεύθυνση. Με την αναδιοργάνωση των σχολείων το 1983 - που συνέπεσε με την αφυπηρέτησή μου - το σχολείο μετατράπηκε στο σημερινό Γυμνάσιο Έγκωμης.  Πάνω σ' αυτές τις γερές βάσεις της αγάπης, της κατανόησης, της εμπιστοσύνης, της συνεργασίας, της προόδου, και της ενσυνείδητης πειθαρχίας, όλοι μαζί - διεύθυνση, καθηγητές και μαθητές - χτίζαμε και δημιουργούσαμε καθημερινά.  Βασικός μου στόχος ήταν να δημιουργήσω ένα αληθινό θερμοκήπιο ελεύθερης ανάπτυξης των μαθητών, που να συντελείται με τον συνδυασμό εργασίας και χαράς μέσα σε πνεύμα υγιές και δημοκρατικό.  Οι μαθητές αγαπούσαν, εκτιμούσαν και σέβονταν τους καθηγητές όπως αγαπούσαν, εκτιμούσαν και σέβονταν τους γονείς. Το αίσθημα του φόβου δεν το καλλιεργήσαμε ποτέ, γιατί κατά τον Αριστοτέλη «κανένας δεν αγαπά εκείνον που φοβάται».  Πρωινές συγκεντρώσεις: Σ’ αυτές ρυθμιζόταν κατάλληλα το ψυχολογικό βαρόμετρο του σχολείου, θιγόντουσαν βασικές απαιτήσεις κοινωνικής συμπεριφοράς, και τονίζονταν διάφορες πνευματικές και ηθικές αξίες.  Απογευματινοί Όμιλοι: Τη συμμετοχή στους ομίλους την ενθαρρύναμε ανεπιφύλακτα, γιατί μ’ αυτούς οι μαθητές βοηθούνται στην ανεύρεση και καλλιέργεια των κλίσεών τους και ακόμη στην ανάληψη ευθυνών, που τελικά τους οδηγεί στην ανάπτυξη του αυτοσεβασμού.  Μουσική, Τέχνη, και Δράμα: Τη συμμετοχή των μαθητών στις καλές τέχνες την προωθούσαμε με έμφαση, γιατί αυτές συντελούν στην ανάπτυξη του καλαισθητικού αισθητηρίου και της δημιουργικής φαντασίας, και βοηθούν στην εσωτερική εκλέπτυνση των μαθητών.  Αθλητισμός και Αθλοπαιδιές: Ο αθλητισμός βρισκόταν πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας, όχι για τις επιδόσεις και τα έπαθλα, αλλά σαν μέσο για τη διάπλαση αρμονικού σώματος και τη διατήρηση αισθήματος ευεξίας, που δίνει ζωντάνια στη ζωή και τροφή στη δημιουργική εργασία. Κι ακόμη πιο πολύ, γιατί η γνήσια άθληση ενδυναμώνει τον χαρακτήρα, το θάρρος και την αυτοκυριαρχία και οδηγεί στην ανάπτυξη αρετών, όπως είναι η πειθαρχία, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η επίδειξη υπεύθυνης συμπεριφοράς.  Σχολική Εφημερίδα: Οι μαθητές μας εξέδιδαν και 15θήμερη εφημεριδούλα, υπό τον τίτλο «Μαθητικές Αχτίνες».  Ίδρυση Προσκοπικού Σώματος: Δυο χρόνια μετά την ίδρυση του Λυκείου, ίδρυσα το 40ό Σύστημα Προσκόπων, επειδή θεωρούσα τον προσκοπισμό ως ένα πρόσθετο βάθρο υγιούς διαπαιδαγώγησης.  Άλλοι Τομείς: Υπήρξαν και άλλοι τομείς εποικοδομητικής δραστηριότητας του σχολείου μας όπως η παρουσίαση στο κοινό καλλιτεχνικών εσπερίδων (τις οποίες συνεχίζουν ίσαμε σήμερα τα αξιέπαινα μέλη του Συνδέσμου Αποφοίτων μας), η συγκρότηση φιλαρμονικής ορχήστρας, η οργάνωση τακτικών διαλέξεων, η υποδειγματική οργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών στο εξωτερικό.  Και αυτοί, ασφαλώς οι τομείς συνέβαλαν, ο καθένας στο μέτρο της δικής του αξίας, στη γενικότερη επιτυχία του Λυκείου και την καθιέρωσή του ως σχολείου που νοιαζόταν για την ολόπλευρη και αληθινή καλλιέργεια των μαθητών του, προκειμένου να ολοκληρώσει εκείνο που οραματιζόταν, όταν το Σεπτέμβριο του 1950 ξεκινούσε για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στους νέους της Κύπρου.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΕΟΚΛΕΟΥΣ ΜΕ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΕΥΔΟΚΙΜΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Ο αριθμός που προηγείται των ονομάτων δηλώνει τον αριθμό ετών υπηρεσίας στο Λύκειο
Ο σταυρός (+) που έπεται των αριθμών αφορά τα έτη 1980-83 που δεν αναφέρονται στο Λεύκωμα.
  • 33 Κυριάκος Νεοκλέους
  • 31 Θεοδόσης Γεωργιάδης (λογιστής)
  • 20 Ματθίας Καηλίδης
  • 20 Λητώ Ιωαννίδου (γραμματεύς)
  • 16 Ελση Νεοκλέους
  • 16 Σάββας Σπανός
  • 14+ Νίκη Καλλιανώτου (Ελευθερίου)
  • 14+ Ανδρέας Γεωργιάδης
  • 14 Ανδρέας Μαϊστράλης
  • 12+ Χριστόφορος Γεωργίου
  • 12 Γεώργιος Λύτρας
  • 11+ Ιουλιέτα Μηνά
  • 11 Χρίστος Μωβίδης (απελθών)
  • 11 Χρίστος Αρτεμίου
  • 11 Αντώνης Λίγγης
  • 11 Ανδρέας Ιωαννίδης
  • 10+ Περικλής Φιλίππου
  • 10 Αντώνης Παγούρας
  • 10 Αναστάσιος Χιόνας
  • 09+ Τάκης Λύρας
Power Point Pesentation

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο